Pages

dinsdag 26 oktober 2010

Wat je altijd al wou vragen aan de schim van Achilles...

Een kanjer van een titel, vind ik, voor een voordracht verzorgd door Prof. Demoen.
Tien jaar geleden was hij mijn prof van Grieks. Een man die ons oud-Grieks deed lezen als was het een stationsromannetje. Een man die ferme examenvragen kon bedenken als "Vertel eens welke schrijvers er in de vijfde eeuw samen op café konden zitten."

Op 24 november kan iedereen hem bezig horen in de Stadscampus van Universiteit Antwerpen, Rodestraat om 20 u. De toegang is gratis.

Ik heb met mijn leerlingen Grieks een maand gewerkt rond de figuur Achilles. Als afsluiter mogen ze mij trakteren op een verhandeling met als titel "Wat je altijd al wou vragen aan de schim van Achilles..." Reuzebenieuwd ben ik....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten