Pages

maandag 3 januari 2011

Pekelfabriek

Vanmorgen heb ik in Almuñecar -zuidkust van Spanje 40 km ten oosten van Malaga- een Romeinse fabriek bezocht waar vis werd gezouten en garum gemaakt. Nooit eerder heb ik zoiets gezien. Je kan het je voorstellen als een immens bassin, onderverdeeld in verschillende hokjes.  Wie graag mijn foto's heeft, mailt me maar.
Dezelfde stad heeft ook op verscheidene plaatsen overblijfselen van een aquaduct, mooi bewaard maar niet spectaculair.
Op nieuwjaarsdag bracht ik een bezoekje aan Ronda la Vieja, waar boven op een berg het toneelhuis van een Romeins theater prijkt. De site was gesloten, maar nogmaals zag ik het bewijs dat de Romeinen de plekjes voor hun vestigingen perfect wisten uit te kiezen.
Omdat de site gesloten was, kwam er tijd vrij voor een spannende bergwandeling tussen rotsen en watervallen...Steeds meer kom ik tot het besef dat natuur me meer raakt dan cultuur, of misschien hou ik van periodes van rust in mijn drukke leventje...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten