Pages

dinsdag 10 mei 2011

Digitaal leerpakket: wiskunde en Romeinen

Vandaag was alweer een topdagje: ik kreeg een stagiair wiskunde, die voor zijn eindwerk een digitaal leerpakket over wiskunde en de invloed van de Romeinen in elkaar had gebokst. En hoe! Alle wiskunde- items van Ludi 2, laatste hoofdstuk, komen aan bod. Leerlingen worden uitgedaagd tot het maken van wiskundige berekeningen, tot het formuleren van theorieën omtrent driehoeken, tot omzettingen maken tussen verschillende Romeinse landmaten,...
Verscheidene soorten oefeningen, telkens gekoppeld aan een begrijpelijke theoretische uitleg  en visueel ondersteund door filmpjes maken het af! Mijn leerlingen waren enthousiast...en ik nog meer!

En ja, ik heb heel het leerpakket gekregen, het is gemakkelijk installeerbaar op je computer. Ik mag het ook doorgeven aan alle geïnteresseerden. Wie het graag heeft, mailt me maar...

En alle eer gaat uit naar Vince Boers!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten