Pages

vrijdag 20 mei 2011

Piet Piraat en de lokroep van de sirenen

Vanavond keek ik met mijn eigen drie kindjes naar de Studio 100-film "Piet Piraat en de Betoverde Kroon". Blij verrast was ik door een scène waar Piet Piraat gelokt wordt door de mooie stem van een zeemeermin. Net als bij Odysseus werden de oren toegestopt en botste het schip niet te pletter...

In mijn lessen Grieks besteed ik veel aandacht aan de euvels van Odysseus, vooral de nawerking ervan boeit mijn leerlingen. Joepie, ik heb er alweer eentje bij, weliswaar op kindermaat...


2 opmerkingen:

Lara Goris zei

Hey Iris,

In Pirates Of The Caribbean IV verschijnen er ook zingende zeemeerminnen ;) !

Ik wilde even zeggen dat ik je blog erg leuk vind! Als beginnend leerkracht is deze blog overigens erg interessant om ideetjes op te doen voor in de klas.

Groetjes,


Lara

Lore zei

Echt toevallig! Ik ben het hele net aan het afzoeken naar nawerkingen van Odysseus (er zijn er uiteraard genoeg), maar echt leuk om ook eens dergelijke verrassende nawerkingen te ontdekken!

Moest je trouwens nog tips hebben omtrent de nawerkingen: laat me iets weten!

Een reactie posten